REGULAMIN
SKLEPU INTERNETOWEGO
obowiązuje
od dnia 25.05.2018
Regulamin
określa zasady nabywania towarów i usług za pośrednictwem strony
sklepu internetowego firmy UciekajZaMiasto.PL Marcin Miłecki PPHU MIŁECKI działającego pod domeną:
Allegro.pl, Bagazniki.eu, sklep.milecki.com.pl, bagazniki.net.pl, DobreLodowki.pl, UciekajZaMiasto.pl, SklepELAN.pl i inne należące
do w/w firmy.
Regulamin
jest dokumentem wymaganym w świetle art. 13 ustawy z dnia 30 maja
2014 r. o prawach KONSUMENTA (Dz. U. 2014, poz. 827)
SPRZEDAWCĄ
i równocześnie ADMINISTRATOREM sklepu internetowego jest firma:
UciekajZaMiasto.PL Marcin Miłecki PPHU MIŁECKI
Adres:
ul.
gen. Władysława Sikorskiego 51 , 84-200 Wejherowo
Adres
do KORESPONDENCJI i PRZESYŁEK:
UciekajZaMiasto.PL
ul. gen. Władysława Sikorskiego 51, 84-200 Wejherowo
tel.
+48
58 672 42 16, 508 118 550
e-mail:
sklep@UciekajZaMiasto.pl
Firma
wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej (CEIDG) pod numerem NIP: 5881004904,
REGON: 190851383
KUPUJĄCY
ma prawo przed złożeniem zamówienia do negocjacji wszelkich
zapisów umowy ze Sprzedającym, w tym również zmieniających
zapisy poniższego regulaminu - w ramach dopuszczalnych przepisami.
Negocjacje, te dla swej ważności wymagają formy pisemnej. W
przypadku rezygnacji przez KUPUJĄCEGO z możliwości zawarcia umowy
na drodze indywidualnych negocjacji zastosowanie ma poniższy
regulamin.
A.
Definicje
SKLEP
INTERNETOWY -
serwis internetowy dający możliwość składania oferty zakupu
towaru lub usług przez Internet i jeżeli stroną jest konsument
odbywa się na warunkach opisanych w ustawie z dnia 30 maja 2014 r.
o prawach KONSUMENTA (Dz. U. 2014, poz. 827)
KLIENT
-osoba
fizyczna, a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna
niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają
zdolność prawną, a która dokonuje lub zamierza zawrzeć umowę
lub korzysta z innych usług oferowanych poprzez stronę SKLEPU
INTERNETOWEGO.
KONSUMENT-KLIENT
będący osobą fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej
niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, bądź bezpośrednio związanej
z jej działalnością gospodarczą, jednak nie mającej charakteru zawodowego przy uwzględnieniu
przedmiotu działalności ujawnionego w CEIDG (art. 22(1) kc w zw. z art. 38a. Ustawy o prawach
konsumenta)
PRODUKT
- towar lub usługa oferowana w sklepie internetowym
REGULAMIN
- niniejszy Regulamin SKLEPU INTERNETOWEGO.
UMOWA
SPRZEDAŻY
- umowa sprzedaży PRODUKTU zawierana na odległość za
pośrednictwem SKLEPU INTERNETOWEGO na podstawie złożonej oferty
zakupu przez klienta
ZAMÓWIENIE
- oświadczenie złożone elektronicznie lub telefonicznie o chęci
zawarcia umowy (złożenie oferty nabycia produktu lub usługi).
NEWSLETTER
- usługa
świadczona drogą elektroniczną przez SPRZEDAWCĘ, polegająca na
rozsyłaniu zainteresowanym informacji handlowych i reklamowych na
podany przez zainteresowanego adres e-mail.
Klawisz
"ZAMAWIAM Z OBOWIĄZKIEM
ZAPŁATY"
oznacza "składam ofertę zamówienia"
B.
Postanowienia ogólne
Zakres
działalności - sprzedaż wysyłkowa z wykorzystaniem strony
internetowej artykułów różnych.
SPRZEDAWCA
stosuje Europejski Kodeks Postępowania w Handlu Elektronicznym.
Poniżej link do polskojęzycznej wersji Kodeksu:
http://www.euro-label.com/pl/kodeks/index.html
KLIENT
- zobowiązany jest do wprowadzania danych do systemu zgodnych ze
stanem faktycznym, zgodnych z prawem i dobrymi obyczajami.
Udostępniane dane nie mogą naruszać dóbr osobistych ani praw
własności osób trzecich.
SPRZEDAWCA
jest płatnikiem VAT i do każdej transakcji wystawia dokument
fiskalny- paragon lub fakturę.
Informacje
handlowe - cenniki, opisy, reklamy i inne informacje o produktach
znajdujące się na stronie WWW SKLEPU INTERNETOWEGO SPRZEDAWCY, w
szczególności zamieszczone na stronie zdjęcia które są
poglądowe i opisy towarów wraz z oznaczeniem ich ceny, nie
stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego a są
jedynie zaproszeniem do składania ofert (zawarcia umowy) w
rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego. (Niniejszy pkt. nie dotyczy
konsumentów)
C.
Złożenie oferty nabycia produktu lub usługi
SKLEP
INTERNETOWY realizuje zawarte umowy sprzedaży (dokonane na
podstawie złożonej przez klienta oferty zakupu) z wysyłką do
Polski i innych krajów UE. Przy zamówieniach z zagranicy - warunki
wysyłki - w szczególności koszty i czas dostawy uzgadniane są
indywidualnie .
Przed
złożeniem oferty nabycia produktu lub usługi KLIENT musi się
zapoznać z niniejszym REGULAMINEM. Fakt zapoznania się i
akceptacji wszystkich postanowień niniejszego regulaminu potwierdza
jawnie przy rejestracji w systemie oraz przed ostatecznym
potwierdzeniem zamówienia. Formularz założenia oferty nie
zostanie zaakceptowany bez takiego potwierdzenia.
Zamówienie
drogą elektroniczną można składać 24 godz. na dobę 7 dni w
tygodniu.
Zamówienie
telefoniczne można składać na numer telefonu podany w zakładce
KONTAKT. W przypadku umowy zawartej na odległość poprzez telefon
SPRZEDAWCA potwierdza treść proponowanej umowy wysyłając ją do
KLIENTA utrwaloną na papierze lub innym trwałym nośniku.
KONSUMENT dla ważności umowy składa oświadczenie o przyjęciu
warunków i zawarciu umowy - jest ono skuteczne jeżeli zostało
utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku po otrzymaniu
potwierdzenia od SPRZEDAWCY.
Realizacja
zamówienia (przygotowanie i wysyłka PRODUKTÓW) przez SPRZEDAWCĘ
następuje :
a)
po potwierdzeniu zamówienia - jeżeli wybrano płatność przy
odbiorze;
b)
po otrzymaniu wpłaty na konto - jeżeli wybrano przedpłatę.
c)
przy płatnościach kartą - od momentu uzyskania pozytywnej
autoryzacji.
Termin
realizacji zamówienia w przypadku produktów znajdujących się w
magazynie - nie dłużej niż 3 dni robocze, licząc od daty
ustalonej jak w punkcie poprzednim. W większości przypadków
zamówienia realizujemy w ciągu 24 godzin w dni robocze. W
przypadku produktów oferowanych na zamówienie termin zostanie
określony po złożeniu oferty nabycia towaru.
D.
Ceny
Podane
w sklepie internetowym ceny katalogowe produktów są cenami brutto
(zawierającymi podatek VAT) w walucie polskiej.
Podane
ceny produktów nie obejmują kosztów dostawy, która każdorazowo
zostaje określona indywidualnie.
Rabaty
i bonifikaty mogą być przyznawane indywidualnie w drodze promocji
lub negocjacji.
Cena
podana w sklepie internetowym jest zaproszeniem KLIENTA do składania
oferty.
Z
uwagi na liczne promocje cenowe ograniczone najczęściej stanem
magazynowym (tzw. sprzedażą do wyczerpania zapasów, wyprzedażą,
czyszczeniem magazynów)
cena produktu pozostanie wiążącą
dla KLIENTA po potwierdzeniu przyjęcia zamówienia przez pracownika
sklepu w oddzielnym imiennym liście e-mail kierowanym na adres
podany przez KLIENTA a potwierdzającym ostateczne przyjęcie
zamówienia.
E.
Formy płatności:
za
pobraniem - przy odbiorze od przewoźnika wysłanych produktów;
przedpłata
- przelewem na rachunek bankowy podany w danych SPRZEDAWCY lub
przesłany w potwierdzeniu zamówienia;
płatność
gotówką lub kartą przy odbiorze osobistym - zamówione produkty
należy odebrać w terminie 10 dni od złożenia zamówienia w
siedzibie firmy;
system
płatności on-line PayU - system administrowany przez PayU S.A. z
siedzibą w Poznaniu, (60-166 Poznań, ul. Grunwaldzka 182), wpisana
do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy
Poznań - Nowe Miasto i Wilda, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, o kapitale zakładowym
w wysokości 4.000.000 zł w całości opłaconym, posiadająca
numer identyfikacji podatkowej NIP: 7792308495 oraz numer REGON
300523444, System płatności realizuje płatności kartami
płatniczymi - Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard
Electronic oraz Maestro;
W
przypadku wyboru płatności w formie przedpłaty przelewem KLIENT
zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy
sprzedaży zawartej na podstawie złożonej przez klienta oferty
zakupu , w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, chyba że Strony
Umowy sprzedaży postanowią inaczej.
F.
Wysyłka towaru
Koszty
dostawy ponosi KLIENT chyba, że opis oferty produktu stanowi
inaczej.
KLIENT
w trakcie wypełniania interaktywnego formularza jest informowany o
kosztach wysyłki i akceptuje jej koszt.
W
przypadku wysyłki za granicę koszty wysyłki i termin dostawy są
ustalane indywidualnie.
Zakupione
produkty wysyłamy przesyłkami pocztowymi lub firmami kurierskimi.
Jeżeli
klient wybrał opcje wysyłki produktu z opcją płatności "za
pobraniem" - klient zobowiązany jest do odbioru przesyłki z
zamówionymi produktami. Jeżeli klient nie dokona odbioru przesyłki
i (konsument) nie odstąpi od umowy w ustawowym terminie -
SPRZEDAWCA ma prawo do obciążenia klienta wszystkimi kosztami
przesyłek oraz do żądania zapłaty za zamówiony towar.
G.
Prawo do odstąpienia od umowy (ZWROT TOWARU) w przypadku sprzedaży
na odległość z udziałem KONSUMENTA.
Zgodnie
z art 27. ustawy o prawach KONSUMENTA (Dz. U. 2014, poz. 827)
KONSUMENT zawierając "umowę na odległość" - ma prawo
odstąpić od umowy bez podania przyczyny - w terminie 14 dni
kalendarzowych od daty objęcia w posiadanie PRODUKTU (jeżeli
produkt składa się z wielu rzeczy, które są dostarczane osobno,
partiami lub w częściach termin rozpoczyna się od objęcia w
posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części.
KONSUMENT
ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące
wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
KONSUMENT
ma obowiązek zwrócić rzecz SPRZEDAWCY lub przekazać ją osobie
upoważnionej przez SPRZEDAWCĘ do odbioru niezwłocznie, jednak nie
później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba
że SPRZEDAWCA zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania
terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
SPRZEDAWCA
w terminie 14 dni kalendarzowych od odstąpienia zwróci dokonaną
przez Konsumenta cenę za towar. SPRZEDAWCA dokonuje zwrotu
płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego
użył KONSUMENT, chyba że KONSUMENT wyraźnie zgodził się na
inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi
dodatkowymi kosztami. W przypadku gdy płatność była dokonana
kartą płatniczą SPRZEDAWCA dokona zwrotu na rachunek bankowy
przypisany do karty płatniczej Zamawiającego
Bezpośrednie
koszty zwrotu PRODUKTU do SPRZEDAWCY ponosi KONSUMENT (KLIENT).
Jeżeli
KUPUJĄCY wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia oferowany przez SPRZEDAWCĘ, SPRZEDAWCA
nie jest zobowiązany do zwrotu KUPUJĄCEMU poniesionych przez niego
dodatkowych kosztów.
KUPUJĄCY
ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że
SPRZEDAWCA zgodził się je ponieść lub nie poinformował
KUPUJĄCEGO o konieczności poniesienia tych kosztów.
Kupujący
ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące
wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny
do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
SPRZEDAWCA
nie odbiera przesyłek wysłanych "za pobraniem".
Przesyłka
zwrotna powinna być odpowiednio zabezpieczona przed uszkodzeniem w
transporcie.
H.
Odpowiedzialność z tytułu rękojmi i gwarancji przy sprzedaży z
udziałem KONSUMENTA.
SPRZEDAWCA
jest zobowiązany dostarczyć PRODUKT będący przedmiotem umowy -
bez wad.
SPRZEDAWCA
jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które
istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego lub
wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej
chwili - przez okres 2 lat.
SPRZEDAWCA
informuje, że w przypadku PRODUKTÓW objętych także gwarancją
uprawnienia kupującego i obowiązki gwaranta z tego tytułu są
określone i należy je wykonywać zgodnie z warunkami
zamieszczonymi w KARCIE GWARANCYJNEJ. Udzielona GWARANCJA na
sprzedany PRODUKT jest uprawnieniem dodatkowym i nie wyłącza, nie
ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień KONSUMENTA z tytułu
odpowiedzialności SPRZEDAWCY z tytułu przepisów o rękojmi za
wady rzeczy sprzedanej (art. 577 Kodeksu Cywilnego).
SPRZEDAWCA
jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli
KONSUMENT wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
W
przypadku stwierdzenia wady lub niezgodności dostarczonego PRODUKTU
z umową, KONSUMENTOWI przysługuje prawo do złożenia reklamacji.
W
celu zgłoszenia reklamacji zalecamy, aby KONSUMENT wypełnił
protokół reklamacyjny (DrukReklamacyjny.doc), lub w innej formie
opisał podstawy reklamacji oraz żądania odnośnie usunięcia wad
i przesłał zgłoszenie drogą elektroniczną (e-mail) lub pocztą
na adres do korespondencji SPRZEDAWCY podany w nagłówku.
Zgłoszenia można też dokonać telefonicznie lub ustnie.
Wadliwy
PRODUKT - w uzgodnieniu ze SPRZEDAWCĄ - jeżeli będzie to możliwe
i celowe - KONSUMENT, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi,
będzie zobowiązany na koszt SPRZEDAWCY dostarczyć rzecz do
miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie
określono w umowie - do miejsca, w którym rzecz została wydana
KONSUMENTOWI. Jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej
zamontowania dostarczenie rzeczy przez KLIENTA byłoby nadmiernie
utrudnione, KLIENT obowiązany jest udostępnić rzecz SPRZEDAWCY w
miejscu, w którym rzecz się znajduje.
Jeżeli
rzecz sprzedana ma wadę, KLIENT może złożyć oświadczenie z
wnioskiem o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od umowy, chyba że
SPRZEDAWCA niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla
kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę
usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już
wymieniona lub naprawiana przez SPRZEDAWCĘ albo SPRZEDAWCA nie
uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub
usunięcia wady.
Jeżeli
KUPUJĄCYM jest KONSUMENT, może zamiast zaproponowanego przez
sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad
albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że
doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez
kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w
porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie
nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od
wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod
uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób
zaspokojenia.
Obniżona
cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z
umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości
rzeczy bez wady.
SPRZEDAWCA
rozpatrzy reklamację bez zbędnej zwłoki, nie później niż w
ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania zgłoszenia
reklamacji i poinformuje w tym czasie drogą pisemną lub
elektroniczną KONSUMENTA o stanie realizacji reklamacji.
Pozostawienie reklamacji w tym czasie bez odpowiedzi jest
równoznaczne z uznaniem reklamacji.
Po
uwzględnieniu reklamacji SPRZEDAWCA zwróci KONSUMENTOWI koszty
związane z reklamacją a poniesione przez KONSUMENTA. SPRZEDAWCA
przekaże należną kwotę KONSUMENTOWI na rachunek bankowy lub
przekazem pocztowym.
Uszkodzenia
mechaniczne - jeżeli nie są wynikiem wad produktu -powstałe
podczas użytkowania nie mogą być podstawą reklamacji. Reklamacji
nie podlega też zużycie wynikające z normalnego użytkowania jak
i też uszkodzenia w wyniku nieprawidłowych zabiegów
konserwacyjnych.
Jeżeli
uznanie reklamacji jest związane z naprawą lub wymianą towaru -
SPRZEDAWCA odeśle produkt KONSUMENTOWI na własny koszt.
I.
Reklamacje i odstąpienie od umowy (zwroty) w stosunkach z KLIENTAMI
nie będącymi KONSUMENTAMI (dotyczy przedsiębiorców).
Niniejszy
punkt Regulaminu stosuje się wyłącznie w stosunkach z KUPUJĄCYMI
nie będącymi KONSUMENTAMI.
Sprzedawca
i Nabywca (KLIENT) na podstawie akceptacji niniejszego regulaminu
zawierają umowę i oświadczają, iż na postawie art. 558 kodeksu
cywilnego odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady towaru jest
wyłączona a wszelkie ewentualne reklamacje rozpatrywane będą w
trybie gwarancyjnym producenta towaru.
KLIENT
ma prawo wyboru sposobu dostarczenia - włącznie z przysłaniem
zamówionego przez siebie przewoźnika, który w jego imieniu dokona
odbioru PRODUKTU.
Jeżeli
rzecz sprzedana ma być przesłana przez SPRZEDAWCĘ, uznaje się,
że wydanie
zostało
dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia rzeczy na miejsce
przeznaczenia SPRZEDAWCA powierzył ją przewoźnikowi trudniącemu
się przewozem rzeczy tego rodzaju.
Z
chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na KLIENTA korzyści i
ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej
utraty lub uszkodzenia rzeczy.
Przy
odbiorze przesyłki z zamówionymi produktami KLIENT obowiązany
jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy
przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu
nastąpił ubytek lub uszkodzenie produktu, zobowiązany jest go
zbadać oraz jego zawartość w obecności kuriera . Jeżeli
stwierdził, że w czasie transportu nastąpił ubytek klient
obowiązany jest spisać protokół w obecności kuriera. Jeżeli
KLIENT nie zbadał rzeczy i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy
o dostrzeżonej wadzie, a w wypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero
później, następuje utrata uprawnień do składania reklamacji do
sprzedawcy.
Odpowiedzialność
SPRZEDAWCY bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona -
zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie
roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów
dostawy z tytułu zawartej umowy. SPRZEDAWCA ponosi odpowiedzialność
tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie
ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści przez
KLIENTA.
Jeśli
nie zachodzą żadne przypadki odpowiedzialności SPRZEDAWCY,
upoważniające KLIENTA do zwrotu PRODUKTU, KLIENT może zwrócić
zakupiony PRODUKT jedynie za zgodą SPRZEDAWCY, na koszt KLIENTA,
jeżeli PRODUKT jest nieużywany, w fabrycznie zamkniętym
opakowaniu. KLIENT może zwrócić zakupiony produkt wymieniając go
na inny lub inne produkty o tej samej wartości, jedynie za zgodą
sprzedawcy na koszt KLIENTA i jeżeli produkt nie jest używany w
fabrycznie zamkniętym opakowaniu.
SPRZEDAWCA
informuje, że w przypadku PRODUKTÓW objętych gwarancją
uprawnienia kupującego i obowiązki gwaranta z tego tytułu są
określone i należy je wykonywać zgodnie z warunkami
zamieszczonymi w KARCIE GWARANCYJNEJ.
SPRZEDAWCA
nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
W
przypadku sporów z przedsiębiorcami właściwość sądowa
określona zostaje wg. miejsca siedziby przedsiębiorcy "PPHU
MIŁECKI Marcin Miłecki" jako miejsce spełnienia świadczenia
tj. miejsce wysyłki towaru lub montażu towaru na miejscu w sklepie
stacjonarnym.
Regulacje
dotyczące zasad rękojmi za wady oraz gwarancji jakości - nie
wymienione powyżej - w umowach z przedsiębiorcami przyjmowane są
wprost w brzmieniu przyjętym w kodeksie cywilnym art.556-581.
J.
Usługi elektroniczne i warunki techniczne korzystania ze strony www
SPRZEDAWCA
- w celu umożliwienia zawarcia umowy świadczy poprzez stronę WWW
sklepu internetowego usługi:
utworzenie
i administrowanie konta KLIENTA w sklepie internetowym;
przetwarzanie
formularza składania ofert w sklepie internetowym;
za
zgodą KLIENTA - przesyłanie informacji handlowych, ofert
promocyjnych itp. w formie usługi "newsletter".
Świadczenie
usług elektronicznych w w/w zakresie jest bezpłatne.
Umowa
o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu i
administrowaniu Konta KLIENTA na STRONIE zawierana jest na czas
nieoznaczony. Za moment zawarcia uznaje się zakończenie procesu
rejestracji KLIENTA na STRONIE.
Umowa
o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na umożliwieniu
złożenia oferty zakupu w Sklepie Internetowym poprzez wypełnienie
formularza złożenia oferty zawierana jest na czas oznaczony - na
okres wypełniania i przetwarzania zamówienia - i ulega rozwiązaniu
z chwilą złożenia i zaakceptowania .
Usługa
"newsletter" zawierana jest na czas nieokreślony. Umowa
jest zawierana w momencie wyrażenia zgody na rozsyłanie wiadomości
na adres KLIENTA podany przy rejestracji.
KONSUMENT
może odstąpić od umowy o świadczenie usługi bez podania
przyczyn w terminie 14 dni od zawarcia umowy
składając
przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy:
za
pomocą elektronicznego wzoru formularza odstąpienia od umowy
(Załącznik
do REGULAMINU),
przez
złożenie oświadczenia na stronie internetowej,
w
formie wiadomości e-mail lub pisemnie na adres siedziby SPRZEDAWCY
(USŁUGODAWCY)
W
przypadku usługi zawartej na czas nieokreślony obu stronom
przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy:
KONSUMENT
może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą
elektroniczną w każdej chwili składając odpowiednie
oświadczenie w formie elektronicznej lub pisemnej na adres
SPRZEDAWCY. SPRZEDAWCA niezwłocznie potwierdzi otrzymanie
oświadczenia. SPRZEDAWCA w ciągu 7 dni od otrzymania
wypowiedzenia usunie z danych zapisy objęte ochroną danych
osobowych związane z usługą i zaprzestanie jej świadczenia.
SPRZEDAWCA
może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą
elektroniczną, jeżeli KONSUMENT obiektywnie i bezprawnie rażąco
narusza Regulamin - z zachowaniem terminu wypowiedzenia 30 dni
licząc od dnia złożenia wypowiedzenia. Jeżeli obiema stronami
umowy są przedsiębiorcy SPRZEDAWCA może w takiej sytuacji
wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze
skutkiem natychmiastowym.
SPRZEDAWCA
i KLIENT mogą rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą
elektroniczną w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
Reklamacje
zostaną rozpatrzone niezwłoczne nie później niż w ciągu 14
dni. Nierozpatrzenie reklamacji w tym okresie oznacza uznanie
reklamacji.
Do
współpracy z systemem informatycznym USŁUGODAWCY po stronie
KLIENTA konieczny jest dostęp do komputera lub innego urządzenia
umożliwiającego poprzez sieć Internetu nawiązanie komunikacji ze
stroną internetową SKLEPU. W przypadku komputera - system winien
być wyposażony w przeglądarkę internetową (przykładowo:
Mozilla Firefox w wersji 11.0 lub wyższej, Internet Explorer w
wersji 7.0 lub wyższej lub inne o podobnych parametrach). Zalecana
rozdzielczość monitora - nie mniejsza niż: 1024x768. Urządzenia
mobilne muszą być wyposażone w oprogramowanie - dostarczone przez
wytwórcę urządzenia - umożliwiające wykonywanie równoważnych
do w/w przeglądarek komputerowych operacji. Ponadto konieczne jest
posiadanie aktywnego konta e-mail. Dla pełnego skorzystania z
wszystkich funkcji SKLEPU INTERNETOWEGO konieczne jest włączenie
obsługi skryptów JavaScript i obsługi cookies. Użycie skryptów
i cookies omawia POLITYKA PRYWATNOŚCI.
K.
Przetwarzanie i ochrona danych osobowych
Administratorem
Danych Osobowych KLIENTA przetwarzanych w związku z korzystaniem ze
SKLEPU INTERNETOWEGO jest SPRZEDAWCA.
Podstawą
prawną przetwarzania danych osobowych jest art.6 ust. 1 lit. a lub
b RODO (GDPR). Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Ich
niepodanie uniemożliwia realizację umowy. Przetwarzanie jest
zgodne z prawem, jeżeli jest ono niezbędne w związku z zawarciem
umowy lub zamiarem zawarcia umowy.
Administrator
zapewnia bezpieczeństwo przekazanych danych oraz realizację
uprawnień KLIENTÓW, wynikających z rozporządzenia RODO. KLIENT
ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich
sprostowania lub żądania ich całkowitego usunięcia
(o ile
nie jest to sprzeczne z przepisami prawa) lub ograniczenia prawa
przetwarzania swoich danych osobowych w każdym czasie - w tym celu
można skorzystać z funkcji w programie sklepu aktualizacji danych
konta użytkownika lub proszę wysłać zgłoszenie (np. na podany
adres e-mail) z określeniem żądania wprowadzenia zmian lub
usunięcia danych z ewidencji.
KLIENT
ma prawo:
otrzymać
dane go dotyczące w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym
formacie nadającym się do odczytu maszynowego,
przesłać
te dane innemu administratorowi, bez przeszkód ze strony
ADMINISTRATORA, od którego dane będą wydobywane (art. 20 ust. 1),
żądać
od ADMINISTRATORA przesłania jego danych bezpośrednio innemu
administratorowi (art. 20 ust. 2),
sprostowania,
usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych przez
SPRZEDAWCĘ,
wniesienia
sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w jego zakresie.
Dane
osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy przez okres nie
dłuższy niż czas niezbędny do prawidłowej realizacji umowy
sprzedaży lub do czasu wykorzystywania konta stałego klienta.
ADMINISTRATOR
może odmówić usunięcia danych KLIENTA wyłącznie w przypadkach
wskazanych przez obowiązujące przepisy (art. 17 ust. 3 RODO)
Dla
zrealizowania obsługi umowy konieczne jest podanie następujących
danych KONSUMENTA:
nazwisko
i imię,
adres
do wysyłki produktów,
adres
e-mail,
numer
telefonu kontaktowego,
w
przypadku przedsiębiorcy - dodatkowo firma przedsiębiorcy oraz
NIP.
Wszelkie
dane osobowe podawane podczas procesu składania oferty nie są
udostępniane innym instytucjom ani osobom trzecim ? za wyjątkiem
opisanych niżej:
?..
W
przypadku zawarcia umowy sprzedaży przez SKLEP INTERNETOWY w celu
dostarczenia produktów do KLIENTA dane osobowe konieczne do
zaadresowania i dostarczenia przesyłki są przekazywane firmom
zawodowo trudniącym się dostarczaniem przesyłek - w szczególności
Poczcie Polskiej, oraz firmom kurierskim - wraz z powierzeniem
przesyłki do dostarczenia.
W
celu prawidłowej obsługi zamówień SPRZEDAWCA korzysta z
profesjonalnej platformy BASELINKER.pl, która świadczy usługi
zarządzania sprzedażą internetową, obsługą płatności i
wszystkimi usługami niezbędnymi do integracji sprzedaży z
serwisem z Allegro i eBay oraz integracje z przewoźnikami.
Jeżeli
KLIENT wyrazi zgodę na przetwarzanie jego danych w celu
marketingowym oraz przesyłania informacji handlowych oraz wpisze
się na listę subskrybentów będzie otrzymywał "newsletter"
na podany przez siebie adres e-mailowy. W każdej chwili jest KLIENT
może zrezygnować z usługi newslettera.
W
przypadku niezgodnego z prawem przetwarzania danych osobowych przez
SPRZEDAWCĘ, KLIENTOWI przysługuje prawo do wniesienia skargi do
Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (Urząd Ochrony Danych
Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
L.
Postanowienia końcowe
Umowa
zawierana jest w języku polskim i pod jurysdykcją prawa polskiego.
Wybór ten nie pozbawia jednak ochrony KONSUMENTA jaką przyznają
mu przepisy, których nie można wyłączyć w drodze umowy, na mocy
prawa państwa, w którym KONSUMENT ma miejsce zwykłego pobytu, a
przedsiębiorca kieruje swoją działalność do tego państwa i
umowa wchodzi w zakres tej działalności.
Postanowienia
niniejszego REGULAMINU nie mają na celu wyłączenie lub
ograniczenie jakichkolwiek praw KLIENTA będącego jednocześnie
KONSUMENTEM w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964
roku - Kodeks Cywilny (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.) -
przysługujących mu na mocy obowiązujących przepisów prawa. W
przypadku niezgodności postanowień niniejszego REGULAMINU z
przepisami prawa powszechnie obowiązującego, pierwszeństwo mają
te przepisy.
Treść
Regulaminu jest dostępna cały czas w zakładce REGULAMIN na
stronie SPRZEDAWCY i może być kopiowana i drukowana w każdej
chwili przez Kupującego. Treść REGULAMINU może być też
przesłana w każdej chwili pocztą elektroniczną lub pocztą na
życzenie KLIENTA. REGULAMIN wraz z załącznikami jest również
doręczany KLIENTOM w załączeniu do wiadomości e-mail
potwierdzającej złożenie zamówienia i zawarcie umowy.
Jeżeli
kupujący będący przedsiębiorcą dopuści się opóźnienia z
odebraniem rzeczy sprzedanej, sprzedawca może oddać rzecz na
przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo kupującego
przedsiębiorcy.
Koszt
przechowania rzeczy wynosi 29zł brutto w skali miesiąca.
Sprzedawca
jest zobowiązany do przechowania rzeczy sprzedanej maksymalnie 12
miesięcy, po których upływie rzecz sprzedana będzie traktowana
jako rzecz porzucona w rozumieniu art. 180 k.c.
W
przypadku skorzystania przez sprzedającego z uprawnienia o którym
mowa w ustępie 4., sprzedający powiadomi pisemnie kupującego
niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od popadnięcia
przez kupującego w opóźnienie z odebraniem rzeczy sprzedanej.
W
sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie będą
miały właściwe przepisy prawa, w szczególności:
Ustawa
z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93
ze zm.);
Ustawa
z dnia 10 maja 2018 o ochronie danych osobowych ( Dz.U. 2018, poz.
1000 ze zm.)
Rozporządzenie
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych) zwane dalej RODO oraz o przepisy
powiązane. - obowiązuje od dnia 25.05.2018
Ustawa
z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
(Dz.U. 2013 poz. 1422);
Ustawa
z dnia 30 czerwca 2000 r. prawo własności przemysłowej (Dz.U.
2001 Nr 49 poz. 508 ze zm.);
Ustawa
z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych
(Dz.U. 2006 Nr 90 poz. 631 ),
Ustawa
z dnia 30 maja 2014 r. o prawach KONSUMENTA (Dz. U. 2014, poz. 827)
W
razie gdyby którekolwiek z postanowień niniejszego regulaminu było
lub miało stać się nieważne, ważność całego regulaminu
pozostaje przez to w pozostałej części nienaruszona.
Wszystkie
nazwy PRODUKTÓW zamieszczone przez SKLEP INTERNETOWY są używane w
celach identyfikacji i mogą być chronione i zastrzeżone na
podstawie przepisów ustawy prawo własności przemysłowej (Dz.U.
2001 nr 49 poz. 5081 ze zm.).
Wszystkie
zdjęcia zamieszczone na STRONIE INTERNETOWEJ chronione są na
podstawie ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i
prawach pokrewnych - (Dz.U. 1994 Nr 24 poz. 83 ze zm.) - posiadają
twórczy i indywidualny charakter. Nie można ich kopiować bez
zgody Administratora Strony Internetowej.
W
przypadku sporów związanych z realizacją zawartej umowy strony
będą dążyły do rozwiązania sporu na drodze postępowania
polubownego pozasądowego - w tym do rozwiązania sporu przed
mediatorem. W przypadku braku rozstrzygnięcia sporu na drodze
polubownej sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu będzie Sąd
Powszechny właściwy dla SPRZEDAJĄCEGO. Niniejszy ustęp ma
zastosowanie jedynie wobec KUPUJĄCYCH będących przedsiębiorcami.
Wykonując
obowiązek wskazania pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych
procedur, niniejszym informujemy, że aktualne informacje w tym
zakresie są udostępniane na stronie:
http://prawaKONSUMENTA.uokik.gov.pl.
Konsumenci i przedsiębiorcy mogą wykorzystać do polubownego
rozstrzygania sporów powołaną przez Komisję Europejską
internetową platformę ODR. Platforma jest dostępna pod adresem:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32013R0524&from=EN
UOKIK prowadzi rejestr podmiotów uprawnionych do pozasądowego
rozwiązywania sporów konsumenckich pod adresem
https://www.uokik.gov.pl/rejestr_podmiot_uprawnionych.php.
|